• hudebni-oborCestou kolem Základní umělecké školy vás zastavují tóny, které se linou z pootevřených oken… Zavřete oči a nasloucháte. Rozeznáváte, že tóny nejsou všechny stejné. Některé jsou ještě opatrné, nesmělé – to jak se děti prvně dotýkají strun či kláves nástroje nebo rozeznívají písničkou své slavíčky. Jinde už zazní jasný tón zkušenějšího hráče, který pod svýma ručkama pomalu, ale jistě, vytváří kouzelný svět Paní Hudby. První pokusy bývají jen krátké a váhavé, ale po letech setkávání se s nástroji a učiteli – hudebníky – malují děti své příběhy pestrobarevnou paletou zvuků. Z našich malých muzikantů snad jednou vyrostou ti, kteří budou učit milovat hudbu i vás ostatní, kteří jí jen nasloucháte. Vždyť bez hudby a písniček by bylo na světě přece smutno.

  • tanecni-oborVejít do Základní umělecké školy, to znamená překročit práh všedních dní. Pestrobarevná paleta vás vtáhne do světa, který si můžete jen stěží představit černobílý… A tak i když venku prší, u nás je stále barevno a veselo – přesně tak, jak si to přejí naši malí malíři. Ve výtvarném oboru děti využívají svoji jedinečnou fantazii a tvořivost, jejich tvorba vás chodbami školy zavede do výtvarného ateliéru, kde pod citlivým vedením zkušených výtvarníků vznikají ta nejúžasnější díla. Díla z tradičních i méně tradičních materiálů, později se stále větším důrazem na vlastní originalitu. Stačí nahlédnout – sami uvidíte…
  • dramaticky-oborChcete „si hrát“ nebo jen „chcete hrát“? A na co si dnes budeme hrát? Nebo koho a co budeme dnes hrát? Bude to hra veselá či smutná? Naučíme se smát i plakat? Zapamatujeme si ten dlouhý text? Stačí umět polovinu a tu druhou zkusit improvizovat? Nebo si napíšeme svoje vlastní dílo? Je lepší básnička nebo próza?
    Tak tohle všechno a ještě spousty dalšího se děti učí v literárně dramatickém oboru. Občas si také zazpívají a zatančí – to vše musí přece herec zvládnout! K tomu ještě nezamotat se do opony, nespadnout z jeviště, na nic nezapomenout, a když zapomene, tak musí přece umět dělat, jakože to tak má být – prostě přesvědčivě HRÁT! Tak pozor, opona už se zvedá…
  • tanecni-obor„Á dva, tři; druhá, dva tři; grand plié, demi plié…“
    Zdá se vám, že nerozumíte? To naše malé baletky a tanečnice hned ví, co bude následovat, když se z baletního sálu ozve francouzština! K tomu trikoty, špičky a piškoty, krásná tylová balerínka… Hodina klasiky může začít! Potom trocha lidovek, moderního, jazzového nebo i streetdance tance – záleží, čím dnes pan učitel či paní učitelka malé tanečníky překvapí… Zkrátka protáhnout tělo, k tomu dobrá hudba a hned je veselo! Naučit se choreografii, být včas na svém místě a při tom všem vnímat hudbu, cítit se skvěle a ještě se tak i tvářit – to vše umíme v našem tanečním oboru...

Krajské kolo komorních her s převahou dechových nástrojů

Publikováno v Nezařazeno

Dne 15.3.2023 se ve Vysokém Mýtě konalo krajské kolo soutěže komorních souborů s převahou dechových nástrojů, kde se utkalo cca 30 souborů a odkud si odvážíme fantastická umístění! 

Klarinetové trio s názvem Tři Klatři (Štěpán Jandl, Ivan Tišl a Jan Pávek) získalo s nejvyšším počtem bodů celého soutěžního dne 1. místo s postupem do celostátního kola! Soubor dvou klarinetů s klavírem s názvem Trio Půlka s tečkou (Štěpán Jandl, Marie Anna Chroustovská, Adéla Nguyen) získal 1. místo - a od postupu do ústředního kola je dělilo pouze pravidlo, díky kterému nemohly postoupit oba naše klarinetové soubory se stejným členem (o něm jsme sice věděli, ale koho by napadlo, že se oběma klarinetovým souborům zadaří až tak moc :))

Díky tomu se tak otevřela cesta do ústředního kola pro náš flétnový soubor a další 1. místo s postupem tak získalo trio dvou příčných fléten s klavírem (Šárka Roušarová, Daniela Kastnerová a Helena Kadidlová). A v odpoledním bloku pak krásné 2. místo získalo trio příčných fléten (Anna Andrlíková, Julie Jelínková a Šárka Roušarová).

Speciální cenu poroty pak ještě získal Štěpán Jandl "Za výjimečně kultivovaný klarinetový tón".

Za přípravu souborů děkujeme Lence Kojecké a manželům Jandlovým, kteří od poroty obdrželi "Ocenění za vynikající pedagogickou práci". V neposlední řadě patří dík také pedagožkám klavírního oddělení, které spolupracovaly na přípravě souborů s klavírem - Kateřině Grubhofferové a Ivě Komárkové.

             1   2