• hudebni-oborCestou kolem Základní umělecké školy vás zastavují tóny, které se linou z pootevřených oken… Zavřete oči a nasloucháte. Rozeznáváte, že tóny nejsou všechny stejné. Některé jsou ještě opatrné, nesmělé – to jak se děti prvně dotýkají strun či kláves nástroje nebo rozeznívají písničkou své slavíčky. Jinde už zazní jasný tón zkušenějšího hráče, který pod svýma ručkama pomalu, ale jistě, vytváří kouzelný svět Paní Hudby. První pokusy bývají jen krátké a váhavé, ale po letech setkávání se s nástroji a učiteli – hudebníky – malují děti své příběhy pestrobarevnou paletou zvuků. Z našich malých muzikantů snad jednou vyrostou ti, kteří budou učit milovat hudbu i vás ostatní, kteří jí jen nasloucháte. Vždyť bez hudby a písniček by bylo na světě přece smutno.

  • tanecni-oborVejít do Základní umělecké školy, to znamená překročit práh všedních dní. Pestrobarevná paleta vás vtáhne do světa, který si můžete jen stěží představit černobílý… A tak i když venku prší, u nás je stále barevno a veselo – přesně tak, jak si to přejí naši malí malíři. Ve výtvarném oboru děti využívají svoji jedinečnou fantazii a tvořivost, jejich tvorba vás chodbami školy zavede do výtvarného ateliéru, kde pod citlivým vedením zkušených výtvarníků vznikají ta nejúžasnější díla. Díla z tradičních i méně tradičních materiálů, později se stále větším důrazem na vlastní originalitu. Stačí nahlédnout – sami uvidíte…
  • dramaticky-oborChcete „si hrát“ nebo jen „chcete hrát“? A na co si dnes budeme hrát? Nebo koho a co budeme dnes hrát? Bude to hra veselá či smutná? Naučíme se smát i plakat? Zapamatujeme si ten dlouhý text? Stačí umět polovinu a tu druhou zkusit improvizovat? Nebo si napíšeme svoje vlastní dílo? Je lepší básnička nebo próza?
    Tak tohle všechno a ještě spousty dalšího se děti učí v literárně dramatickém oboru. Občas si také zazpívají a zatančí – to vše musí přece herec zvládnout! K tomu ještě nezamotat se do opony, nespadnout z jeviště, na nic nezapomenout, a když zapomene, tak musí přece umět dělat, jakože to tak má být – prostě přesvědčivě HRÁT! Tak pozor, opona už se zvedá…
  • tanecni-obor„Á dva, tři; druhá, dva tři; grand plié, demi plié…“
    Zdá se vám, že nerozumíte? To naše malé baletky a tanečnice hned ví, co bude následovat, když se z baletního sálu ozve francouzština! K tomu trikoty, špičky a piškoty, krásná tylová balerínka… Hodina klasiky může začít! Potom trocha lidovek nebo hip-hopu – záleží, čím dnes pan učitel či paní učitelka malé tanečníky překvapí… Zkrátka protáhnout tělo, k tomu dobrá hudba a hned je veselo! Naučit se choreografii, být včas na svém místě a při tom všem vnímat hudbu, cítit se skvěle a ještě se tak i tvářit – to vše umíme v našem tanečním oboru...

Nezařazeno

Okresní kolo soutěže dřevěných dechových nástrojů

Publikováno v Nezařazeno

„Zájezd“ do Moravské Třebové, kde se konalo okresní kolo soutěže ve hře na dřevěné dechové nástroje, byl veleúspěšný! Početná skupina soutěžících z naší školy si na konečná umístění rozhodně nemůže stěžovat, posuďte sami: 
Začneme příčnými flétnami – ze třídy paní učitelky Ludmily Mazalové 2. místo získala Julie Jelínková, 1.místa s postupem do krajského kola ve svých kategoriích vybojovaly Tereza Boštíková a Anna Andrlíková. Z důvodu nemoci se bohužel nemohla zúčastnit Amálie Kneblová. 

Pod vedením pana učitele Petra Mazala se na 2.místě umístila Lenka Feltlová a 1.místo s postupem si odváží Magdalena Teplá. Na zobcovou flétnu naši školu reprezentovala sedmiletá Šárka Roušarová – i ta získala 1.místo s postupem a zároveň cenu pro nejmladšího účastníka soutěže. 

Klarinetová sekce odjela do Moravské Třebové též početně oslabena o nemocnou Báru Schafferovou. Nicméně všichni tři klarinetisté ze tříd učitelů Šárky Jandlové a Tomáše Jandla si vedli stoprocentně – Štěpán Jandl, Lucie Ptáčková i Tereza Přívětivá získali ve svých kategoriích 1.místa s postupem do krajského kola. Tereza si navíc odváží cenu za interpretaci skladby E.Bozzy. 

Gratulujeme dětem, jejich kantorům a samozřejmě děkujeme i korepetitorům – Gabriele Vraspírové Vorbové, Kateřině Grubhofferové a Jitce Nackové. Za tři týdny vzhůru do Vysokého Mýta!

 mor.trebova

Okresní kolo soutěže ve zpěvu

Publikováno v Nezařazeno

Blahopřejeme výpravě do Litomyšle, kde se konalo okresní kolo soutěže ve zpěvu. Početné výpravě se podařilo získat krásná umístění. Čestné uznání si odvezla Karolína Makovská. Třetí místa ve svých kategoriích získaly Zuzana Stodolová, Anna Vávrová a Kateřina Jílková. Na krásných druhých místech se pak umístily Sára Vraspírová, Adéla Nguyen, Vendula Ptáčková a Daniela Švábová. A nakonec výčet prvních míst - ta získaly Johana Jelínková, Barbora Kleinová a Aneta Soukalová. První místo s postupem do krajského kola vybojoval jediný mužský zástupce z naší školy - Tomáš Mach. Gratulujeme paní učitelce Petře Boštíkové, která je všechny připravila. Taktéž děkujeme korepetitorkách Ivě Komárkové a Gabriele Vraspírové Vorbové.

zpev

 

Dodatečné přijímací zkoušky LDO

Publikováno v Nezařazeno

Dovolujeme si pozvat všechny zájemce o studium literárně dramatického oboru na dodatečné přijímací zkoušky do 2.stupně tohoto oboru.  Přihlásit se mohou žáci starší 14 let. Zájemci se mohou dostavit 14.2.2018 v 17 hodin do prostorů sálů LDO a TO v ZŠ Na Lukách. 

Dodatecne prijimaci rizeni LDO

Klavírní večer Petra Kašpara

Publikováno v Nezařazeno

Dovolujeme si Vás pozvat na koncert s názvem Klavírní večer Petra Kašpara, který se koná 6.2.2018 od 18 hodin v sále ZUŠ. Koncert se koná při příležitosti 15 let působení pana učitele na zdejší škole. Jako host vystoupí profesor Konzervatoře Brno MgA. Ladislav Doležel. 

klavirni veer petra kapara zmeneno

Vánoční koncert a Vánoční koncertík

Publikováno v Nezařazeno

Tradiční Vánoční koncert se uskutečnil v úterý 19. 12. 2017 ve velkém sále Tylova domu. Program sestával z vystoupení hudebního, tanečního i literárně-dramatického oboru naší školy. 

Vánoční koncertík, kterým se letošní koncertní sezóna uzavřela, se konal ve čtvrtek 21. 12. 2017 v sále ZUŠ. 

Doufáme, že jste si s námi užili tu správnou vánoční atmosféru.   Další fotografie z Vánočního koncertu jsou v Galerii.